Eka blogi, kuka olen?

Kuka olen? 

Olen Olivia, 18-vuotias lukio-opiskelija. Uuden oppimisen innostus ja kokeilun haluisuuteni ajoivat minut tähänkin tilanteeseen, blogin kirjoittamiseen. Olen aina pitänyt tekemisestä. Olen harrastanut elämäni aikana voimistelua, jalkapalloa, kokkikerhoa, näyttelemistä, sulkapalloa, lenkkeilyä ja kuntosalia. Nykyään päiväni kuluvat opiskellen lukiossa, K-Citymarketissa töitä tehdessä, ja kotona poikaystävän ja kissan kanssa, sekä keittiössä häärätessä. 



Unelma-ammattini on ollut jo vuosia asianajaja, tavoitteenani on oikeustieteellinen ja unelmana oma lakifirma. Kirjoittaminen on aina ollut kaikin tavoin lähellä sydäntäni. Olen pienestä asti kirjoittanut omia tarinoita ja pienoisnovelleja.


Kokkaaminen ja leipominen ovat suosikki aktiviteettini. Viihdyn keittiössä kädet jauhossa ja essu päällä parhaiten. Olen kehitellyt paljon omia reseptejäni ja kokoan tällä hetkellä itselleni omaa reseptikirjaa suosikkiresepteistäni ja kaikista itsekehittelemistäni ohjeista. Illalliskutsut, kahvihetket ja juhlat ovat parhaimmillaan, jos minä saan järjestää ne ja vastata tarjoiluista ja kattauksesta. 



Matkustelu on minulle myös rakas asia. Matkustelisin koko ajan, jos vain voisin. Unelmanani olisi jonain päivänä huomata, että olen kiertänyt maapalloa sen jokaisessa kolkassa. Tähän mennessä maailmanmatkaamiseni saldo on Espanja, Ruotsi, Viro ja Kreeta kaikki koettuna useamman kerran.


Olen iloinen ja pirteä, tavoittelen koko ajan unelmiani ja nautin elämästä täysillä. Tapasin nykyisen poikaystäväni viime vuonna, ja nyt asumme yhdessä uudessa kodissamme kaksivuotiaan kissamme kanssa. Nautin sisustamisesta ja suunnittelemisesta. Uusi koti oli minulle ihana projekti, sillä pääsin suunnittelemaan sisustusta, värimaailmoja ja valitsemaan huonekaluja.


 

Rakastan 

  • Auringonlaskuja ja nousuja, taivasta ja luontoa 
  • Teetä ja ystävieni naurua, kukkia ja eläimiä 
  • Itsevarmuutta ja vahvoja ihmisiä, hymyjä ja iloisia ilmeitä 
  • Ruuan laittoa ja leipomista, sushia ja hyvää ruokaa
  • Suunnittelemista, järjestelyä ja siivoamista 
  • Aamuaurinkoa sälekaihdinten läpi, vihreitä lehtiä puissa ja kynttilöitä 
  • Poikaystävää, kissaa, perhettä ja ystäviä 

En pidä 

  • Siitä että en voi uteliaan kissani takia omistaa viherkasveja tai kukkia (hän syö ne kaikki) 
  • Epätasa-arvosta 
  • Ilkeistä ja epäaidoista ihmisistä
  • Sipulista ruuassa, sotkuisesta kodista, likaisista astioista

Seuraavat siirtoni elämässä 

  • Abi vuosi lukiossa 
  • Ruotsin yo-kirjoitukset syksyllä
  • Työnteko opiskelun ohella 
  • Blogin kirjoittaminen
  • Uudestaan kuntosalille
  • Tankotanssin aloittaminen?
  • Koira? 

Kaukana tulevaisuudessa 

  • Omistan oman lakifirmani 
  • Minulla on kaksi lasta, monta koiraa ja kissaa
  • Olen naimisissa poikaystäväni kanssa 
  • Olemme suunnitelleet ja rakennuttaneet oman talomme maaseudulle 
  • Olen matkustanut ainakin puolet tavoitteestani

Suositut tekstit