8.9-10.10

Syyskuu on mennyt töissä ja kolussa ja  jokaisena vapaana hetkenä on mulla ollut jotakin tekemistä.

Syyskuussa:

- Pidin viini illan ystäväni kanssa keskellä viikkoa
- Maistoin ekaa kertaa vegenugetteja
- Kävin elokuvissa
- Kävin shoppailemassa
- Tein ruotsin yo-kokeen
- Ostin kaksi uutta muumimukia
- Maistoin Fazerin uutta Dumle kaurajuomaa ja rakastuin
- Kävin kahvilla ulkona vähintään kerran viikossa
- Tein itse pumpkin spice mausteseoksen
- Leivoin korvapuusteja ja sämpylöitä
- Löysin uuden lemppari hiustyylin, sekä kokeilin sukkakiharoita


Pidettiin parhaan kaverini kanssa viini ilta keskellä viikkoa. Ystäväni on vegaani ja usein kun ollaan yhdessä syödään samaa ruokaa. Maistoin ensimmäistä kertaa vegenugetteja ja mun mielestä ne maistu ihan samalta kun kananugetit. Juotiin Devil's Rock valkoviiniä, josta on tullut ihan mun suosikki. Naurettiin ja juteltiin varmaan aamu kolmeen asti.


Kävin ystäväni kanssa Lahdessa elokuvissa, kahvilla ja syömässä. Käytiin katsomassa After elokuvasarjan kolmasosa Finnkinossa. Snackbox on mun suosikki leffaherkku. After we fell oli ihan hyvä elokuva, parempi kuin kakkososa After we collided. Ykköselokuva on silti mun suosikki.


Käytiin kahvilla Lahden Espresso Housessa ja tilattiin mun suosikkikahvit, Pumpkin spice latet. Harmittaa kun Pumpkin spice lattea myydään vain kausimakuna.


Käytiin kiertelemässä mm, Sokoksessa ja varsinkin keittiö ja koti puolelta löytyi vaikkapa mitä ihanaa mitä pistää toivelistalle. Päädyin lopulta ostamaan Tigeristä kakkulapion, Sokokselta musta aterimet, Gina Tricotista oloasun ja BikBokista treeniasusetin.


Mulla oli myös ruotsin ylioppilaskoe, johon Word Divesta on ollut paljon apua. Koe meni hyvin ja alustavien arvostelujen mukaan pääsin sen läpi ja tulisin saamaan A. Se riittää mulle, koska mun tavoite oli päästä läpi.



Yo kokeessa mula oli eväänä: suolattuja ja paahdettuja cashewpähkinöitä, kuivattuja mansikoita ja hedelmiä, vuolukanaa ja avokadoa, proteiinipirtelö, Red Bull ja trippi.


Kävin myös sovittamassa ylioppilaslakkia, jotta tiedän minkä kokoisen lakin tilaan itselleni. Oli myös kiva kun pääsi katsomaan erilaisia ylioppilaslakkeja ihan livenä ja niistä sai paljon inspiraatiota omaan lakkiin. Oli myös kiva kun kaikki erilaiset vaihtoehdot mitä lakkiin voi valita oli siellä näytillä.




Käytiin myös mun parhaan kaverin kanssa juhlimassa yhteisen ystävän 18-vuotissyntymäpäivää. Meillä oli tosi hauskaa ja kivaa, me naurettiin ja tanssittiin koko yö.



Ostin nämä molemmat uudet muumimukit ja mun mielestä näissä on tosi kivat kuvat ja ihanaa kun nää on isommat kun normaalit muumimukit. Oon tee ihmisiä ja näistä on kivempi juoda teetä kun on vähän isomman kokoiset.


Tää Dumle kaurajuoma on ihan mun uus suosikki. En normaalisti tykkää kauramaidosta, mutta tää on tosi hyvää. Dumle maistuu tosi paljon eikä tää oo semmonen suklainen juoma niinkun ensin ajattelin, tosi iso suositus.



Kävin viime kuussa kahvilla ulkona vähintään kerran viikossa, kotona herkuttelin ja kahvittelin perheen ja ystävien kanssa useampaan otteeseen.

Suosikkini Kulmakonditoriassa: mustikkamurupulla
Suosikkini Espresso Housessa: Pumpkin spice latte
Suosikkini Lähimmäisen leipomossa: mokkamarenkileivos


Tein itse pumpkin spice mausteseoksen jota voin käyttää kotona leipomisessa ja kahveissa. Rakastan pumpkin spice lattea, mutta sitä ei myydä Mäntsälässä. Nyt voin tehdä sitä itse kotona aina kuin haluan.


Tilasin myös Moninin kahvisiirappeja makuina caramel ja pumpkin spice. Olen enemmän tee ihmisiä, mutta erikoiskahvit ovat mun mieleen. Pumpkin spice latteen laitan itse tekemääni mausteseosta, pumpkin spice siirappia ja kahvin teen Dolce Gusto kapselikahvinkeittimellä, käytän tähän kahviin latte kapseleita. Caramel siirappia en ole vielä maistanut.


Korvapuustipäivän kunniaksi hain Mäntsälän Lähimmäisen leipomosta korvapuustit kotiin,


Leivoin myös itse korvapuusteja ja rapeita sämpylöitä eri päivänä, näistä on tulossa erillinen reseptipostaus, jonka vuoksi vaan yksi kuva näistä.


Hain myös sushia muutaman kerran lounaaksi,






Muutama Kisu kuva viime kuulta <3


Rakastuin tähän hiustyyliin, ainoa ongelma tässä vaan on se, että en osaa itse tehdä ranskanlettejä, joten voin pitää tätä kampausta vaan kun joku on tekemässä minulle ranskanletit.


Kokeilin myös tiktokin sukkakiharoita ja niistä tuli tosi hienot ja kesti pitkään.


Hookin food truck kävi myös Mäntsälässä yhtenä päivänä ja kävin ensimmäistä kertaa maistamassa näitä paljon ylistettyjä wingsejä. Oli kyllä tosi hyvän makuisia, mutta toisaalta mun ainoa vertailukohde on kaupan wingsit, joita oon itse kotona uunissa paistanut.


Vaikka mun syyskuu olikin aivan täynnä koulua, töitä ja muuta puuhaa oli se ihan loistava kuukausi, josta jäi paljon hyviä muistoja ja uusia pieniä kokemuksia. Syyskuun kokkailuista tulossa reseptipostauksia joku päivä.






















Kommentit

Suositut tekstit