19-vuotta

12.5.2022 täytin 19-vuotta. Juhlin syntymäpäivääni kahtena päivänä, ensin perheeni ja poikaystäväni kanssa kotona afternoon tea teemaisella illallisella ja seuraavana päivänä ystävieni kanssa minun ja ystäväni yhteissynttäreillä piknikillä.





Paita: Gina Tricot
Housut: Na-kd


Aamuni alkoi poikaystäväni tekemällä aamupalalla, joka sisälsi Muumi teen olet ihana, lihapastejoita, Lähimmäisen juustosämpylän voilla, juustolla, salaatilla ja suolakurkulla, sekä kaksi riviä valkosuklaata.

Matkalla vanhemmilleni kävin myös hakemassa Mäntsälän Hesburgerista ilmaisen synttäri jäätelöni mansikkakastikkeella, jonka haen joka vuosi.



Rakastan teetä ja mun aamut alkaa kahvin sijasta aina isolla mukilla teetä. Juon teetä monta kertaa päivässä ja yleensä makuna on joko Twinings Wild Berry tai Nordqvist Muumi Päivän paras hetki mikä tahansa maku. Olen myös aina ollut kiinnostunut brittien iltapäivä teestä ja haaveillut luovani itselleni samanlaisen tavan jokapäiväiseen elämääni. Unelmoin myös matkasta Lontooseen, jossa voisin kokea aidon iltapäiväteen. Iltapäiväteen perinteiset syötävät kuten sormileivät ja skonnssit, sekä muut syötävät, myös epäperinteiset ovat juuri minun makuuni. Tämän vuoksi halusin juhlia syntymäpäivääni itse tehdyn iltapäiväteen tavoin.


Nautittiin meidän iltapäivätee noin kello 18.


Mokkapaloja, sormileipiä appelsiinimarmeladilla ja kylmäsavulohi ruisnapit


Skonsseja ja tapastikkuja
Tapastikut: salami, mozzarella, paprikatäytteinen oliivi ja basilika, mutamassa tikussa ylijäänyttä ilmakuivattua kinkkua


Sormileipiä ja leipäjuustoa
Tapas sormileipä: paahtoleipä, ilmakuivattu kinkku, bufala mozzarella, omena ja versosalaatti
Kurkku sormileipä: paahtoleipä, yrttituorejuusto, kurkku ja versosalaatti


Sitruuna unikonsiemen pikkukakut
Näistä tuli muuten uusi suosikki leivonnainen, ihana maku ja tosi helppo ja nopea tehdä.


Veriappelsiini muffinsit


Oon ostanut tän kakkutarjottimen joskus Tigerista muutamalla eurolla, on ollut tosi hyvä ostos ja melkein aina käytössä juhlissa.


Teemakuna oli Nordqvist Muumimamman voimajuoma irtotee. Oon ostanut ton teekannun Ikeasta, siihen mahtuu paljon teetä ja yhdestä kannusta riitti normaalikokoisiin mukeihin yhteensä kuusi annosta.


Perus sormileipä: paahtoleipä, kinkku, juusto, kurkku


Kaikki iltapäväteen tarjottavat oli ihan älyttömän hyviä ja kaikista näistä isosuositus, erityisesti niille sitruuna unikonsiemen pikkukakuille.


Pidettiin mun ystävän Noran kanssa yhteiset 19-vuotissynttärit. Oltiin ulkona kun oli niin hyvä sää, mutta pidettiin piknik kuitenkin katoksessa sateen varalta.


Leivottiin mokkapala meidän synttärikakuksi ja löydettiin Confetti nimisestä juhlakaupasta aivan super hienoja strösseleitä. Siellä oli vaikka ja mitä muitakin tällaisia ylihienoja ja yksityiskohtaisia strösseleitä, mutta päädyttiin tämmöiseen vaaleanpunaiseen sekoituseen, koska se sopi meidän teemaan. Tosta sekoituksesta löyty esimerkiksi nalleja, skumppalaseja, kukkia ja sydämiä.


Meidä piknikillä oli tarjolla mokkapalaa, perunasalaattia, täytettyjä leipiä ja mun eilisiltä synttäreiltä jääneitä veriappelsiinimuffinsseja. Alkumaljana tarjottiin Fresitaa. Meillä oli myös toiveena, että kaikki vieraat toisivat jotain mukanaan, eli tarjolla oli myös limua, erilaisia sipsejä ja karkkia, sekä keksejä.


Kynttilöinä meillä oli tähtisädetikut numeron 19 muodossa.


Piknikin jälkeen siirryttiin porukalla baariin ja baarin jälkeen piti käydä syömässä vielä yöpalaa mäkkärissä.


Sain mun vanhemmilta synttärilahjaksi lahjakortin kahdelle Salutorgetiin iltapäiväteelle, mun poikaystävältä itse tehdyn lahjakortin meidän suosikki pihviravintolaan ja haluamaani aktiviteettiin, mietin drinkkejä ja suppailua. Mun ystävät myös kaikki näyttää tuntevan mut tosi hyvin, koska sain kaikkia ihania Muumi lahjoja ja kortteja. Noi perhoskorvakorut oli myös niin ihanat etten kestä, rakastan perhosia niin paljon. Näiden lisäksi sain myös kukkia, mutta ne olivat jo maljakossa, yllättäen nekin suosikkiväriäni keltaista.

Mun molemmat synttärijuhlat menivät aivan ihanasti, olen niin onnellinen!





Kommentit

Suositut tekstit